Interpellationer

Hur avser kommunstyrelsens ordförande och Skövde kommun säkerställa Kultomtens ridskola och dess verksamhet på befintlig plats och ridskolans behov av mark för sina hästar och ridande?

I våras kom beskedet angående en framtida placering av Kultomtens ridskola. Beskedet var att Kultomtens ridskola ska en fortsatt placering där den ligger i dag. Detta besked var positivt och viktigt för Kultomtens ridskoleförening. En ny plats, med en ny investering i en ny ridskola riskerar att äventyra ekonomin för både investeringen och föreningen.

Kultomtens markbehov och placering pressas av en vägbro och stadsdelen Trädgårdsstaden framväxt. Det är väsentligt att Kultomtens ridskolas intressen kan utvecklas med Trädgårdsstaden.

Nu efter detta, för många, positiva beskedet att Skövde kommun avser att låta Kultomtens ridskola fortsatt vara placerad på Kultomten, dagens placering, så vill jag fråga kommunstyrelsen ordförande Tord Gustafsson:

Egon Frid (v)
Kommunfullmäktigeledamot