Vårda varje skattekrona! Vård utan privata vinstintressen!

Idag den 9 april håller Vänsterpartiet i Västra Götaland valupptakt i samband med sitt representantskapsmöte i Skövde. I solskenet på Hertig Johans torg höll Lars Ohly sitt valtal till Skövdeborna om Vänsterpartiets huvudfråga i valet – Världens bästa välfärd utan privata vinstintressen! Tillsammans har vi råd att göra det! Alla är vinnare på att vi har en bra fungerande kollektivtrafik och sjukvård!
Lars Ohly pratade bland annat om allt mer vård säljs idag ut till vårdbolag med säte i skatteparadis. Vinsterna i dessa bolag motsvarar 10 000 sjuksköterskor årligen i Sverige. Vi vill förändra detta. Vi vill att skattepengar ska ansvändas till vård istället för till aktieutdelning och därmed privata vinster!
Vi var många som delade ut våra flygblad om att alla vinner på solidaritet och pratade med massor av folk i solskenet på torget och gågatan i Skövde!
Alla vinner på solidaritet! Rättvisa och jämställd vård! Vård till alla utifrån sina behov! Kom ihåg om- och nyvalet den 15 maj och rösta för rättvis vård på Vänsterpartiets kandidater på Vänsterpartiets valsedel!