Vänsterpartiet i Skaraborg har tagit fram ett nytt Miljö- och klimatpolitiskt program!

Detta program presenteras den 5 februari när Jens Holm (V) besöker Skaraborg!
JensHolm[1]Den 5 februari kommer Jens Holm till Skaraborg och börjar med ett besök på Ållebergsgymnasiet i Falköping, där han kommer att träffa elever  för att berätta om V:s miljöpolitik.
Där hålls också en presskonferens där Jens Holm deltar för att presentera Vänsterpartíet i Skarabogs Miljö- och klimatpolitiska program.
Jens Holm, som är riksdagsledamot för (V), profilerar sig mycket kring frågor som handlar om klimat, miljö och hållbarhet.
I programmet tar vi upp frågor om hur vi lokalt kan agera för att minska belastningen på miljön och samtidigt skapa en hållbar region. Att utveckla lokalsamhället är en väg att gynna en hållbar utveckling. En miljöpolitik som ger jorden möjligheter att återhämta sig är också en politik som gynnar den lokala tillväxten och det kan gynna Skaraborgs kommuner.
Detta är utgångspunkten för Vänsterpartiet i Skaraborgs Miljö- och klimatpolitiska program.
– Skaraborg som jordbruksbygd har unika förutsättningar för att vara drivande för en hållbar utveckling, säger Egon Frid, en av Vänsterpartiet i Skaraborgs två ordföranden.
– Att ta hand om våra ekosystem är en väldigt viktig fråga. Om vi inte kan lämna över en produktiv jord har våra barnbarn inte heller något att fördela mellan sig, säger Ann-Carin Landström, en av Vänsterpartiet i Skaraborgs två ordföranden.

Detta program presenteras den 5 februari när Jens Holm (V) besöker Skaraborg!

V Skaraborgs klimatpolitiskt program

Senare på dagen hålls ett möte i Skara, på Café Duvan Malmgatan 2 (vid Domkyrkan), kl. 17.30.
Jens Holm kommer så att prata på teamat: Så här räddar vi klimatet – hur vi ställer om till hållbarhet i Skara, Skaraborg, Sverige, Europa och världen!

Alla är hjärtligt välkomna!