Medlemsmöte 23 mars

Vill verkligen tacka de medlemmar som kom till vår lokal på Lögegatan i måndags! Kul att vi blev ett så gott gäng. Extra roligt var det också att Barbro- en aktiv Vänsterpartist från förr kom och deltog i mötet. Hoppas du kände att du var välkommen!

Vi som var där diskuterade våra äldres situation i olika äldreboenden i Skövde. Alla medlemmar bidrog med åsikter, fakta och förslag hur situationen kan förbättras. Gabryjel antecknade våra åsikter på sin Ipad så fingrarna glödde. Jag hoppas Elizabeth- vår kassör och nämndeman i Vård och omvårdnadsnämnden, fick en del fakta att ta med sig dit om hur Vänsterpartister i Skövde tänker.
Vi diskuterade även hur vi ska utforma Eriks förslag om “En utåtriktad aktivitet i månaden”. Många hade jättebra förslag om vad vi kan hitta på. Tack för dem! Vi fortsätter diskusionen. En arbetsgrupp utsågs här med Erik, Annika och Tone.

En annan punkt vi pratade om var hur vi vill att medlemsmöterna ska se ut i framtiden. Åsikter lyftes fram om att studiebesök ska vara i anslutning till våra möten, och att de ska vara på varierande dagar näst sista veckan i varje månad.

Ja, det var lite om vad som var “uppe på tapeten” i måndags. Ung Vänster hade möte samtidigt som oss och var bussiga nog att låta oss gamlingar få sitta i rummet med bord o stolar. Själva satt de inträngda i kopieringsrummet.. Vi tackar för deras generositet!

Välkommen nästa medlemsmöte!
Isabell Ankarström