Röd Lördag 24 oktober 2015

Även denna gång delade vi ut flygblad på Hertig Johans torg. Resultatet blev bra. Det tyckte både jag och Erik. Relativt många tog våra flygblad.

Även Sverigedemokraterna hade en utåtriktad aktivitet på Hertig Johans torg. Bland annat hade de satt upp ett stort tält. Det såg dock ganska tomt ut, och de som var med verkade mest stå och prata med varandra snarare än att försöka få kontakt med förbipasserande.

Bakgrunden till att Sverigedemokraterna hade är utåtriktad aktivitet är gissningsvis att partiledningen uppmanat “SD-ledamöter att dra ner på arbetet i riksdagen och börja dela ut flygblad i stället”. Läs mer här: SD tänker annonsera utomlands.

Det mest intressanta som hände under flygbladsutdelningen var kanske att en av de som tog vårt flygblad gick förbi Sverigedemokraternas tält och tydligt visade upp flygbladet. Både texten och bilderna är genomgående röda, så det är svårt att missa att det är ett parti på vänsterkanten som står bakom flygbladet.

Mats Kristiansson.