Skövdebor med hjärtat till vänster!

Nu är valrörelsens slutspurt här.
Det här skall vi trycka på:
– Att förhindra en högerregering i Sverige de kommande fyra åren
– Att se till att Vänsterpartiet får ett bra valresultat
– Att skapa opinion som lägger grunden för en vänsterpolitik efter valet

Det är upp till oss vänsterpartister att se till att förvekliga de målen, genom att göra det vi är bra på, att kämpa för vår politik och för det vi vill.

Vi vill ha en politik för full sysselsättning, en politik som inte accepterar att männiksor hamnar utanför. Vi vill ha 200 000 nya jobb i offentlig sektor, för att det behövs och för att de som idag jobbar inom vård och omsorg sliter ut sig medan andra går utan arbete.

Vi tycker att “rean” på kvinnors löner pågått länge nog och därför vill vi se ett feministiskt grepp om den ekonomiska politiken som innebär att vi genom rätt till heltid, höjningar av de offentliganställdas löner och individuell föräldraförsäkring äntligen slår ordentligt mot kvinnoförtrycket på arbetsmarknaden.

Vi tycker också att det är dags att sätta stopp för den privatiseringsvåg som svept över landet länge nog och som lett till fördyringar, försämringar och till minskad makt för medborgarna i Skaraborg och Sverige.

En vänsterpolitik är fullt möjlig att genomföra.
Det finns idag ett ekonomiskt utrymme som vi kan satsa på arbete åt alla och ett rättvisare samhälle.
Då måste vi sätta stopp för hägeralliansens planer på att använda pengarna till skattesänkningar och försämringar.
Det kräver också ett starkt Vänsterparti som kan driva kraven gentemot socialdemokraterna.

Därför är de har sista veckorna viktiga för Vänsterparitet och för oss som medborgare i Skaraborg, Skövde och Sverige.
Nu är det dags att lägga in spurten för ett vänsterval den 17 september!